lördag 1 mars 2008

Ett liv utan kontakt......

Som jag skrev i torsdags, så har jag "förlorat" min mobil och alla nummer. Då plötsligt så inser man vad beroende man faktiskt är av denna lilla pryl - mobiltelefonen.

Jag ringde mamma från min nya mobil (hennes nummer har jag i huvudet) och frågade hur man gjorde förr när man skulle bestämma träff (eller förr och förr.... Hur gjorde man för bara så där en 10 år sedan). Vad hände när någon inte dök upp eller inte kom i tid?

Vi kan ta ett exempel: Mamma och dotter är på stan och handlar. Dottern är 16 år och springer in i en klädaffär. Så plötsligt har mor och dotter kommit ifrån varandra. Det är dags att åka hem i bilen och mor och dotter har tappat bort varandra - i Stockholm city.

Mamma svarar att sådana saker alltid löste sig. Hittade man inte varandra så kunde ju alltid dottern ta bussen hem.

Självklart tänker jag. Fast känner ändå att det måste ha varit mycket krångligare då. Eller så var det kanske så att folk faktiskt såg till att komma i tid. Inga ursäkter.

Inga kommentarer: