söndag 13 januari 2008

Långt inlägg

Sid har flera gånger påpekat att mina inlägg ofta är korta. Sid menar att han själv utlämnar sig själv som person mer än vad jag gör. Han har säkert rätt. Samtidigt är detta inte någon dagbok och det är inte här jag "skriver av mig". Sådana saker vill jag ju inte lägga upp offentligt.

I alla fall - så känns det som att det är dags för ett längre inlägg. Och det kommer inte att handla om kläder.

I förmiddags tog jag en lång och "stärkande" (som man säger) söndagspromenad. Istället för att gå i raskt och hetsigt tempo, gick jag långsamt. Jag lämnade IPoden hemma och lyssnade istället på naturen (& lite traffik, barnskrik och annat som hör till storstaden). Jag valde att gå en väg som jag sällan går.

Det är märkligt hur annorlunda intrycken blir när man gör saker annorlunda. Jag känner att denna promenad gav mig inspiration, energi och motivation. På något märkligt sätt så kändes Stockholm som en annan stad. Sett från en annan synvinkel. Snällare kanske.

Ibland kan jag känna mig avundsjuk på Sid som kommer från Kalmar. För honom blir Stockholm ett äventyr. För mig är det bara samma gamla vanliga stad. Sid har en annan distans till livet här - tror jag. Även om han, i sin världsvana attityd, aldrig skulle erkänna det.

Men idag känns det som att jag ser min gamla stad Stockholm med nya ögon.

Härligt!

Inga kommentarer: